Dla każdego adolescentów, a zwłaszcza osoby które:
okaleczają się
nie potrafią zapanować nad impulsywnością i w rezultacie podejmują nadmiernie ryzykowane decyzje
zmagają się z zaburzeniami odżywiania
borykają się z perfekcjonizmem
są uzależnione od gier komputerowych
nadużywają substancji psychoaktywnych
regularnie uciekają od swoich emocji w media społecznościowe, filmy lub seriale
Skontaktuj się z nami
Wiek:
12-15 r.ż
Czas trwania zajęć:
1,5 godziny
Czas trwania cyklu:
rok szkolny
polski
Samoregulacja jest zarządzaniem własnym zachowaniem
To zdolność człowieka do równoważenia i regulowania pobudzenia jakiego doświadcza na co dzień, lub w sytuacjach, gdy dzieje się coś stresującego i powrotu do stanu spokoju i odprężenia.
Zazwyczaj podejmuje się próbę regulacji emocji podczas przeżywania nieprzyjemnych emocji, takich jak lęk, smutek lub złość. Do najbardziej typowych strategii radzenia sobie z negatywnym pobudzeniem należy stymulacja nastroju, poprzez zwiększenie poziomu dopaminy, lub szereg reakcji unikowych.
Duża częstotliwość i/lub intensywność nieodpowiednich strategii może prowadzić do uzależnienia oraz zaburzeń emocjonalnych.
Jakie umiejętności zyskuje Twoje dziecko?
Metody:
Program Kids Skills
Racjonalna Terapia Zachowania
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach
Terapia poznawczo-behawioralna
Cele główne:
kształtowanie umiejętności rozpoznawania u siebie poziomu napięcia i energii
kształtowanie umiejętności rozpoznawania u siebie objawów oraz przyczyn stresu
kształtowanie umiejętności samoregulacji
Cele szczegółowe:
Wzrost poczucia pewności siebie
Wzmocnienie kompetencji w zakresie radzenia sobie ze stresem sytuacyjnym
Wzmocnienie kompetencji w zakresie radzenia sobie z lękiem sytuacyjnym
Umiejętność asertywnego zachowania,
Nabycie kompetencji w zakresie rozpoznawania i zarządzania emocjami oraz świadomości ich wpływu na jednostkę i grupę,
Eliminacja somatycznych objawów stresu,
Umiejętność stosowania technik relaksacyjnych,
Nabycie kompetencji w zakresie prowadzenia rozmów w grupie.
Wzrost umiejętności związanych z wypowiadaniem się, zabieranie głosu, udziałem w dyskusji, kontaktach z grupą
nauka rozumienia oraz stosowania komunikacji niewerbalnej
Uczestnicy uzyskują od prowadzących oraz od siebie nawzajem pomoc w zakresie regulacji pięciu obszarów funkcjonowania: biologicznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz prospołecznego.
Podczas sesji terapeuci wykorzystują metodę SELF-STARTING, która zakłada postrzeganie „problematycznych’’ zachowań jako oznaki tego, że młoda osoba doświadcza nadmiernego stresu.
Metoda ta ma na celu zmianę nastroju, poziomu koncentracji, umiejętności nawiązywania i utrzymywania przyjaźni oraz ćwiczenie odczuwania empatii, która jest ograniczona u z natury egocentrycznych adolescentów.
Pięć kroków SELF-STARTING:
Rozpoznanie nadmiernego stresu u uczestnika
Rozpoznanie stresorów
Redukcja stresorów
Wsparcie młodej osoby przez grupę oraz psychologa w budowaniu samoświadomości dotyczącej momentu, w którym powinien zareagować
Pomoc w tworzeniu własnych strategii samoregulacji
Cena:
135 zł
Skontaktuj się z nami